Tinkamai parinkti maisto papildai padeda papildyti trūkstamų medžiagų atsargas

Šiandien vaistinėse, specializuotose parduotuvėse galima įsigyti pačių įvairiausių maisto papildų, skirtų tiek norint palaikyti normalią organizmo sistemų veiklą, tiek ir norint atsikratyti nepageidaujamo svorio, sutvirtinti raumeninį audinį ir taip toliau. Tačiau ar maisto papildai iš tiesų tokie reikalingi? Kai kurie žmonės teigia, kad, norint būti sveikiems ir stipriems, pakanka taisyklingai, sveikai, maitintis, valgyti visavertį maistą ir sportuoti, be abejo, atsikratyti ir žalingų įpročių. Tačiau ne visi ir ne visuomet gali laikytis gana griežtų mitybos reikalavimų, ne visi gali atsisakyti tam tikrų rūšių produktų.

Daugelis maisto produktų, pavyzdžiui, vaisiai ar daržovės, nėra tokie vertingi ir tokie „nekalti“, kaip kad mes galvojame. Reikia valgyti daug vaisių ir daržovių, tačiau užaugintų natūraliai, ekologiškų, o ne tokių, kurie ar kurios atkeliavusios iš kitos pasaulio pusės. Taigi žmonėms, negaunantiems pakankamai vertingųjų medžiagų, į pagalbą atskuba įvairūs papildai sportui. Juos vartoti ypač patariama vartoti pavasarį, kai organizmui svarbių medžiagų trūksta labiausiai.

Dar viena problema – kai kurių žmonių organizmas nesugeba įsisavinti tam tikrų medžiagų. Tai priklauso nuo amžiaus, lyties, kiek esame fiziškai aktyvūs ir kokia mūsų sveikata. Patys įvairiausi faktoriai lemia, kodėl vieni žmonės, vartodami tą patį maistą, gali jaustis stiprūs, sveiki ir žvalūs, o kiti – vangūs ir silpni.

Ką gi iš tiesų daro maisto papildai?

Kuo mūsų organizmui naudingi įvairūs maisto papildai bei maistas sportui? Papildai bei specialus maistas sportui gali padėti organizmui gauti trūkstamų medžiagų, kurių paprastai negalime gauti ar negauname iš kasdienio maisto. Vartodami tam tikrų medžiagų turinčius papildus,  organizmą apsaugome nuo mineralų trūkumo. Antra, kadangi vartojant papildus organizmui nepristinga būtinųjų medžiagų, galime mėgautis visiškai kita gyvenimo kokybe: jaučiamės energingi, esame pozityviai nusiteikę, nesergame.

Kuo reikėtų vadovautis vartojant maisto papildus?

Prieš vartojant papildus, reikėtų gerai susipažinti su informaciniu lapeliu, kuris paprastai spausdinamas ant papildų pakuotės. Jame nurodoma rekomenduojama paros norma (RPN), t. y. kiek kapsulių ar tablečių turėtume suvartoti per parą, kad nepakenktume organizmui ir jis būtų prisotintas vitaminų ir mineralų. Tuo tarpu papildai sportui vartojami pagal kiek kitus principus: priklausomai nuo kūno masės, sportavimo intensyvumo ir kitų panašių duomenų, kuriuos žinoti gali tik pats sportuojantysis.

Ypatingai savo mitybos racionu turėtų rūpintis ir rūkaliai bei kavos, taurelės mėgėjai. Rūkantieji turėtų vartoti daugiau vitamino C, o daug ir dažnai geriantieji kavos turėtų įsigyti ir pavartoti B grupės vitaminų.

Ypač rūpintis gaunamomis maisto medžiagomis turėtų tie, kurie laikosi dietų

Daugelis dietų subalansuotos taip, kad žmogus vartotų kuo mažiau riebalų, todėl organizmui gali pritrūkti vitamino E. Laikantis netinkamų dietų, organizmas negauna ir kitų būtinų medžiagų, todėl daugelis vartoja maisto papildus. Tačiau reikėtų žinoti, kad papildai nėra maisto pakaitalai – šis užrašas dedamas ir ant daugelio maisto papildų pakuočių. Taip pat besilaikantieji dietų ima vartoti įvairius riebalų pakaitalus, savo sudėtyje neturinčius vitaminų, todėl turėtų pasistengti savo organizmą aprūpinti vitaminais A, D, minėtuoju E ir vit. K.

Sportuojant ir aktyviai gyvenant – specialūs papildai

Prie geros sveikatos dažnai prisideda ir papildai sportui: jie suteikia būtinų sportuojant medžiagų, energijos, padeda greičiau atsikratyti riebalinės masės ir vietoje jos užaugti tvirtiems raumenukams. Be to, aktyvių žmonių organizmas reikalauja daugiau antioksidantų. Antioksidantai svarbūs ir tiems, kurie gyvena užterštose vietovėse, kurie vartoja daug pavojingų sveikatai priedų turinčių turinčio maisto, kurie nuolat patiria stresą ir prastai išsimiega.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *