Maisto papildai – Kreatinas

Kreatinas yra vienas populiariausių maisto papildų visame pasaulyje, todėl nieko keisto, kad egzistuoja begalės skirtingų nuomonių apie šį produktą ir jo savybes. Šiame straipsnyje, naudodamasis tikrais faktais, paneigsiu populiariausus apie kreatiną sklandančius klaidingus mitus.

Vartojant kreatiną reikia daryti užkrovą. Aukščiau minėti tyrimai įrodė, kad, priešingai nei yra įprasta manyti, reikia kur kas mažesnių kreatino dozių, norint pasiekti reikiamus rezultatus, taipogi veda prie nuomonės, kad užkrovos ciklas gali būti visiškai nereikalingas kreatino švaistymas. Taigi ar verta ją daryti? Jei esate profesionalus sportininkas, dalyvaujantis varžybose, esant didelei konkurencijai ir norint pasiekti nepriekaištingų rezultatų, gal ir verta dėl viso pikto užsikrauti, tuo tarpu paprastiems sportininkams – megėjams kreatino užkrova tikrai nereikalinga. Pilnai pakanka 5 gramų kreatino per dieną.

Kreatinas kaupia vandenį. Šis mitas nėra patvirtintas jokiais moksliniais tyrimais. Tuo tarpu naujausi, tris mėnesius trukę tyrimai parodė, kad intensyviai treniruojantis ir varotajant kreatiną, atletai greičiau priaugo liesos raumenų masės. 75% jauno žmogaus raumens lastelės sudaro vanduo, todėl priaugus liesos raumenų masės, natūraliai padidėja ir bendras vandens kiekis organizme, tačiau jokio skysčių pertekliaus nebuvo pastebėta. Kai kuriais atvejais vartojant žemesnės kokybės kreatiną, organizmas gali kaupti papildomą – nereikalingą vandenį, tačiau ne kreatinas, o būtent natrio perteklius sukelia šį šalutinį poveikį. Bandant sumažinti gamybos išlaidas, prastos kokybės galutiniame produkte kartais lieka per daug natrio, todėl rekomenduojama vartoti tik kokybišką, pageidautina, vokiškos kilmės kreatiną.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *